27 Nisan 2015 Pazartesi

FIRINDA PATATES KIZARTMASI

MİM

Değerli blogdaşım Pudra Şekeri'M Mehtap mimlemiş beni, teşekkür ediyorum kendisine , blogu için lütfen bir TIK...

 
Hayırlı Günler çok  kıymetli takipçilerim.
Zaman zaman çocukluğumuzda  yaşadığımız günler aklımıza gelir bu anılarımızı eşimizle dostlarımızla çocuklarımızla paylaşır güler söyler bazen de hüzünlendiğimiz zamanlarda olur. Çocukluğumda yaşadığım patates kızartması ile ilgili bir anımı sizlerle paylaşayım dedim. Rahmetli anneannemle çok sevdiği arkadaşı  behice teyzelere (Rahmetle Anıyorum nur içinde yatsın) giderdik ben patates kızartmasını çok sevdiğim için kuzineli sobada tereyağında patates kızartması yapar tandır ekmeğini de kendisi  pişirir  sabah kahvaltısında yerdik çocukluk aklı işte canım patates kızartması istediği zaman anneanneme ne olur behice teyzelere gidelim bana patates kızartsın  derdim anneannem ben sana kızartırım çok ayıp her zaman gidilmez derdi. Bir gün yine behice teyzelere oturmaya gittik eve döneceğimiz zaman yine beklerim  arayı açmayın sık gelin  Fatma hanım dedi hemen ben lafa atladım ben gelmek çok istiyorum da anneannem her zaman olmaz çok ayıp gidemeyiz dedi o yüzden sık gelemeyiz dedim   bu lafıma çok gülmüşlerdi.
Yıllar geçse de o patates kızartmasının tadı halen damağımda hiç biri onun yerini benim için tutmuyor bu anımı çocuklarıma anlattım ve onlara Cumartesi günü fırında  tereyağında patates kızartması yaptım o lezzeti tutmasa  da  yine de çok  güzel oldu çocuklar çok beğendiler ayrıca  evde kızartma kokusu olmuyor bu güzel  tarifime geçiyorum…
İstenilen Miktarda patatesler soyulur yıkanır havlu kağıt ile kurulanır  (İstenirse Kabukluda yapılabilir..) dilimlenir tuz, kekik kırmızı pul biber ile harmanlanır tepsiye  konulur üzerine tere yağı dilimlenir 200 derece fırında kızartılır. Yapmak isteyenlere kolay gelsin  Afiyet olsun….
 

 

8 yorum:

  1. Evet anılar anılar...bizde yaşlandık Sibel her geçen gün ne kadar çok anı biriktirdiğime bakıp yaş aldığımı farkediyorum...çocukken yediğimiz hiçbir şeyin lezetini bulamıyoruz artık...ellerine sağlık buda senin çocuklarına anı olacak muhtemelen...afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle canım arkadaşım .
      Harika yorumun için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Merhabalar.

    Fırında patates kızartması ile ilgili tarifinizi ve görselini inceledim. Çok güzel olmuş lezzetli ve enfes olduğuna da eminim. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Kızartması insan sağlığı açısından ağır olduğunu sanıyorum, çünkü kızartmalar karaciğerimizin düşmanıymış.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e eemanet olun.

    YanıtlaSil
  3. Ben de hep böyle yaparım. Daah çok seviyorum. Seni takibe aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim sizin yaptığınız da çok lezizdir .
      Geliyorum ben de .
      Teşekkürler :))

      Sil

  4. Böyle pişirmeyi hiç denememiştim.
    Ellerinize sağlık, ayrıca bu güzel anıyı paylaştığınız için teşekkürler.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın zamanda denemenizi tavsiye ediyorum Serap Hanım .
      Hem çok sağlıklı hem de çok leziz ..
      Sevgiyle kalın ..

      Sil

Yapmış olduğunuz yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim.