22 Nisan 2015 Çarşamba

HANIM DİLENDİ BEY BEĞENDİ MODELİ BATTANİYE

 
Hayırlı Günler Çok Kıymetli Takipçilerim
Elişi merakı olan hanımlar  durmak usanmak bilmeden elindeki elişi si henüz bitmeden bundan sonra neler yapabilirim nasıl bir şeyler hazırlayabilirim gibi planlar yapmaya başlıyor evet bu hanımlardan biride benim kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum bu defa da yaptığım örgü işlerimden arta kalan  renk renk iplerim vardı bunları nasıl değerlendire bilirim diye  düşünürken aklıma böyle bir battaniye yapmak  geldi ve yaptım battaniye  eve gelen yaşlı misafirlere çok makbule  geçiyor.   istenirse yolculukta, piknikte bebek battaniyesi olarak da kullanılabilir kullanımı çok rahat olduğu için herkese tavsiye ediyorum.
Yapılış aşamalarına geçiyorum...
 

Beş zincir çekip halka yapıyoruz..
 Üç zincir çekiyoruz iki tane İkili trabzan  yapıyoruz..
İki zincir çekip üç trabzan yapıyoruz, iki zincir üç trabzan, iki zincir üç trabzan.. İki zincir çekip sıranın başındaki ilmekle birleştiriyoruz.
İkinci sıra: Birleştirdiğimiz yerden iki trabzanın üstünden sık iğneyi tek seferde kapatarak geçip üç zincir çekiyoruz..
Aynı yere iki trabzan iki zincir, üç trabzan iki zincir yapıyoruz..
Yukardaki işlemi toplam dört kere tekrar ediyoruz.. Sıra bittiğinde resimdeki gibi  bir kare oluyor..
Bu işlemler devam ederken istediğiniz sıranın başında renk değiştirebilirsiniz yada tek renk olarak devam edebilirsiniz..)
Üçüncü sıra: Aynı yere üç zincir iki trabzan, iki zincir üç trabzan iki zincir, yanındaki boşluğa üç trabzan iki zincir.. Bu işlemi de toplam dört kere tekrar ederek sırayı bitiriyoruz..
Birleştirme: Motif istediğimiz büyüklüğe gelince  İkinci köşeye geldiğimizde üç zincir iki trabzan bir zincir çekiyoruz, önceki yaptığımız motifin köşesini tığla ipin arasına alıp sık iğneyi tek seferde kapatarak sabitliyoruz bir zincir üç trabzan bir zincir çekiyoruz,
Yine sık iğneyi tek seferde kapatarak sabitliyoruz.. Bu işleme birleştireceğimiz kenar yada kenarlar bitene kadar devam ediyoruz.
 
 

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık Sibel çok güzel olmuş hem ipler değerlenmiş hemde güzel bir battaniye çıkmış ortaya....

    YanıtlaSil
  2. Çok şirin bir battaniye olmuş:))Renkler çok uyumlu..İsmiyse şahane:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi de çok mutlu etti beni kendi gibi renkli bir isim :))
      Teşekkürler ..

      Sil
  3. Seni MİM ledim sevgili Sibel.Cevaplarsan sevinirim.
    Battaniye harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler arkadaşım .
      Hemen cevaplıyorum:))

      Sil

Yapmış olduğunuz yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim.